CA Universiteitsmuseum

08-01-2013 19:22

 

Universiteitsmuseum, Utrecht.
4 januari 2013

We hebben een museum bezocht en hier verschillende beschikbare opdrachtjes gedaan en we hebben de tentoonstellingen bekeken.
Vroeger vond ik dit museum geweldig! Het was een museum waar je niet alleen naar dingen kon kijken, maar je kon er ook dingen doen. Het is ook ontzettend leerzaam. Dit museum in een van de redenen dat ik voor bèta vakken heb gekozen.
Ik heb op internet gekeken wat er op dit moment te doen is in het museum en wat voor tentoonstellingen er zijn. Veel dingen waren nog hetzelfde en zijn er altijd maar er was ook een tentoonstelling. Deze tentoonstelling heet reset the future. Het is een redelijk kinderlijke tentoonstelling en niet echt bedoelt voor onze leeftijd. Je kon hier allemaal opdrachtjes doen. Zoals kijken hoeveel kilometer de ingrediënten van je pizza afleggen en hoe milieubewust je bent. Deze tentoonstelling gaat voornamelijk over moderne wetenschap maar je leert ook veel over hoe je met het milieu om moet gaan en hoe je er op dit moment mee omgaat. Het is de bedoeling dat je hier je eigen toekomst ontwerpt. Ook stond er in het museum een speciale microscoop die we erg interessant vonden. Deze microscoop heeft een erg aparte vorm en is gemaakt door Antoni van Leeuwenhoek. De microscoop stond overigens wel erg verstopt in het museum en er werd niet al te veel eer aan gedaan. De microscoop staat op het plaatje hierboven.
Het museum was nog steeds erg interessant, alleen minder leuk. Ik voelde me overigens wel weer kind toen ik mijn hand niet in het gat durfde te stoppen die je zou moeten verassen. Het verraste me zeker. Ik heb er maar één gedurfd terwijl een jongetje van 7 fearless zijn hand in het gat deed. Het was leuk om me weer even kind te voelen maar voor sommige dingen ben ik toch echt te oud geworden. Het Bleuland kabinet vond ik ook erg interessant. Er waren heel veel dingen te zien. Het was de persoonlijke verzameling van een leraar geneeskunde. Het bestaat voornamelijk uit foetussen op sterkwater en andere creepy dingen.

Ik heb gekozen om mijn CA te verwerken in verslagvorm. Dit leek mij het makkelijkste en werkt het beste voor mij. Ik ben verder ook niet tegen obstakels opgelopen, enkel dat omdat ik heb gekozen om van mijn CKV dossier een site te maken ik de folders niet kan toevoegen.