Script artvlog

09-01-2013 12:20

Ik heb technische problemen met mijn artvlog. Hier is iig mijn script.

 

 

 

Script artvlog:

Eerste herinneringen:
Ik werd vroeger regelmatig voorgelezen, een van mijn lievelingsboeken was platvoetje. Het gaat over een klein heksje die hele grote voeten heeft, ze word daarmee geplaagd en wilt niet meer terug naar haar de andere heksjes.

Ik speelde vroeger vooral veel met barbies en baby borns.
Al toen ik erg klein was vond ik het leuk om met computers te spelen.

Schoolkind:
Ik was erg groot fan van de boeken van Maren Stoffels, ik heb elk boek van haar gelezen. Mijn favoriete boek van Maren Stoffels was dreadlocks en lippenstift.

 Een ander boek dat ik erg leuk vond waren the princess diaries. Ik heb een deel van de boeken in het engels gelezen en een deel in het Nederlands. Ik vond het vroeger moeilijk om te lezen maar dit las ik heel makkelijk.


Vroeger hield ik altijd heel erg veel van sprookjes, maar niet alleen van disney sprookjes maar ook van de barbie films. Ik wilde ze allemaal op dvd. Mijn favoriete  sprookje was wel het disney sprookje assepoester.


Vroeger ben ik naar een aantal concerten geweest, eentje die ik me nog goed kan herinneren was ‘Spring’ in Antwerpen. Ik ging daarnaartoe met een vriendinnetje, haar vader en mijn vader. Ik vond het echt heel tof en het is mijn eerste concert ervaring.

Tiener:
Ik vind het erg leuk om musea te bezoeken, de musea die mij het beste zijn bijgebleven zijn het museum van oudheden in Leiden, het Science museum in London, National history museum in London en het modemuseum in Antwerpen.
De meest interessante tentoonstelling vond ik de ruimtevaart tentoonstelling in het science museum. Ik heb hier erg lang rondgekeken. Ook vond ik de kunst in het museum van oudheden erg mooi. Ik vond het bijzonder dat ze  vroeger zulke mooie muur tekeningen konden maken.

Ik vind het erg leuk om te lezen, maar ik ben erg kieskeurig in mijn boekkeuze. Het liefst lees ik Engelse spannende boeken of ‘coming of

age’ boeken. Het allerfijnst vind ik boeken waar ik mezelf in kan plaatsen.  Ik hoop binnenkort nog een hoop thrillers te gaan lezen en wat meer volwassen boeken, ik heb nog geen specifieke boeken in mijn hoofd.
Mijn favoriete boek in ‘Perks of being a wallflower’ van Stephen Chbosky. Dit boek komt zeker weten in mijn leesdossier ook al is deze door een buitenlandse schrijver geschreven.  Ik heb dit boek in één dag uitgelezen op het strand en ik mis het boek en de personages nog steeds.
Ook is dit boek verfilmd en komt hij binnenkort in de bioscoop. Ik ben wel een beetje bang dat hij tegenvalt, dit zou ik heel jammer vinden aangezien het boek zo goed is.


Ik heb een tijdje erg veel series gevolgd, dit waren dan vooral amerikaanse series zoals switched at birth en the secret circle. Ik volg deze series niet meer omdat ik steeds minder tijd heb. Maar een serie volg ik nog heilig en dat is pretty little liars. Dit is een boekenserie waar een tv-serie van is gemaakt. Ik heb de boeken ook gelezen maar de serie vind ik eigenlijk leuker, en de serie is ook erg anders. Ik kijk wel erg veel films, ik kijk films van vrijwel elk genre. Ik vind het altijd leuk om thrillers en horrors te kijken maar uit eindelijk heb ik daar dan wel een beetje spijt van. Het leukste vind ik wel om met mijn moeder komedies te kijken op een vrije avond!


Ik ga erg vaak naar festivals en concerten, dit doe ik altijd met vrienden maar ook af en toe met mijn vader. Ik en mijn vader houden voor een deel van dezelfde muziek wat ontzettend leuk is als ik niemand anders heb om mee naar een optreden te gaan! Met mijn vader ga ik ook wel een naar theater en musical. Ik ben een paar weken geleden nog naar ‘veel gedoe om niks’ om niks geweest met mijn vader. Hij was deels heel goed maar voor een deel vond ik hem ook tegen vallen. Musicals vond ik vroeger vooral erg leuk, mijn favoriet was footloose.

 

Adolescent:
In de toekomst wil ik niks met kunst doen.  Maar ik wil wel veel culturele activiteiten gaan ondernemen. Ik hoop naar een hele boel festivals over de hele wereld te gaan en heel veel te ontdekken.

Topper:

Mijn allegrootste topper is een gedicht wat ik las in ‘perks of being a wallflower’, dit is ook mijn favoriete boek. Ik heb geen specifieke reden voor deze keuze, behalve dat dit gedicht mij ontzettend ontroerde toen ik het las. Maar niet alleen het gedicht is mijn top maar het boek ook. Ik zou het boek graag samenvatten of beschrijven maar ik denk niet dat ik dat goed zou kunnen. Hier is een stukje van het gedicht. De rest staat in mijn dossier.


Once on a yellow piece of paper with green lines
he wrote a poem
And he called it "Chops"
because that was the name of his dog
And that's what it was all about
And his teacher gave him an A
and a gold star
And his mother hung it on the kitchen door
and read it to his aunts
That was the year Father Tracy
took all the kids to the zoo
And he let them sing on the bus
And his little sister was born
with tiny toenails and no hair
And his mother and father kissed a lot
And the girl around the corner sent him a
Valentine signed with a row of X's
and he had to ask his father what the X's meant
And his father always tucked him in bed at night
And was always there to do it

Once on a piece of white paper with blue lines
he wrote a poem
And he called it "Autumn"
because that was the name of the season
And that's what it was all about
And his teacher gave him an A
and asked him to write more clearly
And his mother never hung it on the kitchen door
because of its new paint
And the kids told him 
that Father Tracy smoked cigars
And left butts on the pews
And sometimes they would burn holes
That was the year his sister got glasses
with thick lenses and black frames
And the girl around the corner laughed
when he asked her to go see Santa Claus
And the kids told him why
his mother and father kissed a lot
And his father never tucked him in bed at night
And his father got mad
when he cried for him to do it.

Once on a paper torn from his notebook
he wrote a poem
And he called it "Innocence: A Question"
because that was the question about his girl
And that's what it was all about
And his professor gave him an A
and a strange steady look
And his mother never hung it on the kitchen door
because he never showed her
That was the year that Father Tracy died
And he forgot how the end
of the Apostle's Creed went
And he caught his sister
making out on the back porch
And his mother and father never kissed
or even talked
And the girl around the corner 
wore too much makeup
That made him cough when he kissed her
but he kissed her anyway
because that was the thing to do
And at three a.m. he tucked himself into bed
his father snoring soundly

That's why on the back of a brown paper bag
he tried another poem
And he called it "Absolutely Nothing"
Because that's what it was really all about
And he gave himself an A
and a slash on each damned wrist
And he hung it on the bathroom door
because this time he didn't think
he could reach the kitchen.