Verslag pa dans

08-05-2013 15:41

 

Een aantal weken geleden kregen we de opdracht om een dans te bedenken. Aangezien we de week ervoor ook hebben gedanst voor LO en dat ook leuk vonden hadden we wel zin in deze periode. Ik werkte samen met Eva, Sofie, Brechje, Maud en Alana. Eva, Sofie en Maud zitten ook op dansen dus het was makkelijk voor ons om een goede dans te bedenken. We moesten alleen nog wel een danssoort kiezen. We kozen eerst voor dancehall. Toen we de dans gingen oefenen kwamen we tot de conclusie dat dit ons niet ging lukken, Maud en Sofie voelde zich niet comfortabel bij deze danssoort. We hebben toen gekozen om onze dans te veranderen in lyrical hiphop. Deze keuze was omdat Sofie en Maud hiphop allebei erg leuk vinden en lyrical ook iets nieuws was om uit t e proberen. Toen konden we echt beginnen en hadden we al snel een dans bedacht. Toen was het een kwestie van perfectioneren. Het ging erg goed, ik, Eva, Alana en Brechje hebben het theoretische deel toen afgemaakt, we hebben een presentatie gemaakt en wilde eigenlijk ook een prezi maken maar daar was het internet te langzaam voor. De presentatie ging overigens erg goed en we kende onze stukjes ook. Toen was het tijd voor Sofie en Maud om hun dans op te voeren. Het begin was een beetje ongemakkelijk naar mijn gevoel maar later ging het helemaal perfect. Ik moest niet per se dansen dus koos ik ervoor om dat ook niet te doen en het aan de pro’s over te laten. Er is dus verder niks wat ik nog eens zou kunnen doen. Alhoewel ik wel goed had kunnen willen dansen.